خودکار راپید مشکی باعث بیست گرفتن دانشجوی تنبلی شد

هنگامی که نوک یک خودکار راپید مشکی روی کاغذ قرار می گیرد، جوهر به طور مداوم با عمل مویرگی از نوک آن خارج می شود، تقریباً به همان روشی که در قلم فواره ای رخ می دهد.

این می تواند منجر به لکه های جوهر یا لکه شود. قلم رولربال در ابتدا برای ترکیب راحتی یک خودکار با جلوه صاف “جوهر مرطوب” یک خودکار طراحی شد.

قلم های رولربال قابل شارژ به تازگی در دسترس قرار گرفته اند. اینها معمولاً از کارتریج های جوهر قلم فواره ای استفاده می کنند.

یک خودکار از جوهر مایع مبتنی بر آب استفاده می‌کند که از طریق یک نوک، که به طور کلی یک قطعه فلزی صاف با یک شکاف نازک است که از نوک نوشتار به سمت داخل کشیده می‌شود، استفاده می‌کند.

جوهر با نیروی گرانش از یک مخزن به سمت نوک از طریق یک خوراک جریان می یابد که به طور کلی یک بلوک جامد با شکل خاصی از مواد با کانال ها و شیارهایی است که در آن بریده شده است.

خوراک جوهر را به شکاف نوک می رساند. هنگام نوشتن، جوهر با عمل مویرگی از این شکاف بیرون کشیده می شود.

لوازم التحریر

نوک قلم فواره ای برخلاف نوک توپ پوینت، ژل یا قلم رولربال، هیچ قسمت متحرکی ندارد. یک مخزن خودکار می تواند قابل شارژ یا یکبار مصرف باشد. نوع یکبار مصرف آن کارتریج جوهر نامیده می شود.

یک خودکار با یک مخزن قابل پر کردن ممکن است مکانیزمی مانند پیستون برای کشیدن جوهر از بطری از طریق نوک آن داشته باشد یا ممکن است نیاز به پر کردن مجدد با قطره چکان داشته باشد.

مخازن قابل شارژ، همچنین به عنوان مبدل های کارتریج شناخته می شوند، برای برخی از قلم ها در دسترس هستند که در غیر این صورت برای استفاده از کارتریج های یکبار مصرف طراحی شده اند. خودکار را می توان با جوهرهای دائمی یا غیر دائمی استفاده کرد.
قلم نمدی، یا نشانگر، دارای نوک متخلخلی است که از مواد فیبری ساخته شده است، که معمولاً با جوهر موجود در مخزن اشباع می شود.

همانطور که جوهر از نوک خارج می شود، جوهر جدیدی از مخزن – که اغلب از حجم زیادی از یک ماده متخلخل مشابه با مواد مورد استفاده در نوک استفاده می شود – توسط اثر مویرگی و گرانش استخراج می شود.