تهیه میوه خشک عمده اصفهان در سومالی ممنوع شد

میوه خشک یک دسته غذایی با مشخصات غذایی عالی و همچنین از نظر پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است در واقع این غذاها عبارتند از چربی اشباع کم؛ سرشار از چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع؛ سرشار از فیتواسترول؛ دارای فیبر بالا؛ سرشار از آرژنین؛ سرشار از منیزیم و منبع خوبی از پتاسیم است .

سرشار از توکوفرول میوه خشک عمده اصفهان سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است که در هر پوستی (مثلاً پوستی که بادام زمینی یا بادام را می پوشاند) متمرکز شده است.

چنین پروفایل تغذیه ای مطمئناً می تواند با اعمال در سطوح مختلف به کاهش خطر قلبی عروقی کمک کند، به عنوان مثال:

کاهش جذب کلسترول رژیم غذایی و بازجذب کلسترول صفراوی؛ افزایش دفع کلسترول صفراوی؛ افزایش فعالیت گیرنده برای جذب LDL کبدی.

محافظت از اکسیداسیون لیپوپروتئین های LDL؛ ارتقاء عملکرد اندوتلیال و انتشار اکسید نیتریک؛ ترویج کنترل قند خون؛ کمک به حفظ فشار خون طبیعی کلسترول را کاهش می دهد فواید میوه خشک در برنامه قلبی عروقی توسط مطالعات متعدد ثبت شده است:

به نظر می رسد بادام و فندق کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهند، در حالی که کلسترول LDL کل و “بد” را کاهش می دهند در یک مطالعه 4 هفته ای روی افراد با کلسترول LDL بالا 38 :

مصرف 10 درصد از کالری روزانه پسته، کلسترول LDL را تا 9 درصد کاهش داد.

مصرف 20 درصد از کالری روزانه پسته، کلسترول LDL را تا 12 درصد کاهش داد.

در یک مطالعه 12 هفته ای بر روی افراد چاق، افرادی که پسته خوردند 30 درصد سطح تری گلیسیرید کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند.

چندین مطالعه نشان می دهد که آجیل ماکادمیا سطح کلسترول را کاهش می دهد. در یکی از این مطالعات، یک رژیم غذایی با چربی متوسط ​​شامل آجیل ماکادمیا به اندازه یک رژیم غذایی کم چرب، کلسترول را کاهش داد.