روفرشی 12 متری دست دوم که در دست جمع می شود

ماشین آلات مدرن روفرشی 12 متری دست دوم قبلی خیلی پهن نبودند. برای روفرشی پهن‌تر، باید دو یا چند نوار به هم وصل می‌شد، اما اکنون حتی روفرشی بسیار پهن را می‌توان روی دستگاه بافته کرد.

تقریباً همه نوشته‌های باستانی قابل کپی هستند و بنابراین هر از گاهی یکی، گاهی دیگری، مد می‌شود.

جدای از این، روز به روز در ماشین روفرشی، بافت روفرش یو روش رنگرزی نخ ها پیشرفت می شود. هدف تولید حداکثر کالا در زمان مقرر و با کمترین نیروی کار است.

چرخ خیاطی اندکی پس از جنگ جهانی دوم در بخش جنوبی ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) اختراع شد .

از آن‌ها روفرشی پرزدار درست می‌شود، ماشین‌های فرش پرزدار روز به روز در حال پیشرفت هستند، در حال حاضر این روفرشی در بازار آمریکا به مقدار زیاد به فروش می‌رسند، ظرفیت تولید ماشین‌های روفرشی پرزدار بسیار بالاست. با وجود هزینه های اولیه بالای نصب دستگاه، روفرشی های ارزان قیمت تولید می شود.

روفرشی

صورت و پشت این روفرشی ها با هم ساخته نمی شوند. حلقه های جلد یا روی یک پشتی از پیش ساخته شده دوخته می شوند یا دسته ها به صورت شیمیایی روی پارچه پشتی پوشانده می شوند.

در روش دوم پس از مدتی حرارت دادن، چسب جامد می شود و پوسته ها محکم به پشت می چسبند. دو روفرشی را می توان همزمان با چسباندن یک پشت در هر طرف حلقه های پشمی و بریدن حلقه ها از وسط تهیه کرد.

در روفرشی های پرزدار در همه این جهات پیشرفت زیادی صورت گرفته است، چه طرح ها در زمان ساخت روفرشی باشد و چه سطح آن پس از ساخت روفرشی رنگ آمیزی شود و چه طرح با چاپ تولید شود.

کیفیت یک روفرشی با تعداد گره ها در یک اینچ مربع مشخص می شود. اگرچه این عمل رضایت بخش نیست تا زمانی که تصمیم گرفته شود که گره ها با یک نخ یا با نخ دوتایی یا سه تایی ریخته شوند.

به عنوان مثال، یک روفرشی سه رشته ممکن است تراکم تر از یک روفرشی دو رشته باشد، حتی اگر گره های آن در هر اینچ مربع کمتر باشد.