زنی با مته دریل ستونی کیک وانیلی می پزد

پایه مته پایه مته دریل ستونی به عنوان یک چاک اسکرول یا بهتر با یک چاک آزاد کننده سریع ارائه می شود. شما نیازی به کلید پای مته با چاک رها کردن سریع ندارید. اندازه پایه مهم است.

با دریل‌ های بزرگ‌تر، این چاک‌ها معمولاً فقط از 1.5 میلی‌متر شروع می‌شوند و بنابراین برای مدل‌سازان پرشور قابل بحث نیستند.

حداکثر سایز پایه 16 میلی‌متری باعث می‌شود که همه‌گیر برای کاربردهای خاص بازی کافی داشته باشد. اگر مته هنوز یک پایه مخروطی دارد (مثلاً MK2)، می توانید چاک را با چاک دیگری تعویض کنید.

توابع دیگر

حوزه اصلی کاربرد فلزکاری است، زیرا دقت در اینجا اهمیت بیشتری دارد. این را می توان در میز مته معمولاً نسبتاً کوچک مشاهده کرد که علاوه بر شکاف هایی برای ثابت کردن معایب دستگاه دارای یک شیار برای خنک کننده مایع نیز می باشد.

اگر می خواهید نخ ها را با دستگاه برش دهید، کلید چرخش راست/چپ مهم است. البته اگر می خواهید قطعات بزرگ را سوراخ کنید، عمق سوراخ کاری مهم است. معمولاً بین 50 تا 80 میلی متر است.

سایر مزایای مته ستونی

مته ستونی مخصوصاً برای سوراخ های بزرگتر با مته های Forstner یا اره سوراخ مناسب است. با دست، این واقعا خسته کننده و ناهموار است.

علاوه بر این، مته‌ها در حین فلزکاری به این سرعت از بین نمی‌روند، زیرا برخلاف مته‌های دستی، دقیقاً به قطعه کار ضربه می‌زنند. علاوه بر این، می توانید از آن برای ایجاد فشار بیشتر در حین حفاری استفاده کنید.

همچنین اگر دستگاه به محدودیت عمق مجهز باشد، مزیت قابل توجهی است. برای مثال اگر می خواهید سوراخ هایی برای رولپلاک های چوبی دریل کنید، این دستگاه کمک بزرگی به شما می کند زیرا عمق سوراخ ها همه یکسان خواهد بود.

لوازم جانبی زیادی برای مته ستونی وجود دارد، اما به نظر من کاربردی ترین لوازم جانبی میز مته است. در بیشتر موارد این مقدار کمی بیش از حد کوچک است. بنابراین، من یک میز مته اضافی ساخته ام که دارای یک توقف طولی است.

این به من امکان می دهد بدون نیاز به اندازه گیری مجدد، سوراخ ها را پشت سر هم سوراخ کنم. به عنوان مثال، با میله ای که قرار است بوم یا تخته بلند ارائه شود، که برای پیچ کردن باید از قبل سوراخ شده باشد