قاچاق کشمش آفتابی کارتونی به آمریکا باعث جنگ شد

کشمش آفتابی کارتونی قبل از خشک شدن، برخی از انواع بزرگ انگور را در محلول جوش شیرین 0.5 درصد در دمای 95-97 درجه به مدت 3-5 ثانیه غوطه ور می کنند.

چنین فرآوری لایه بالایی انگور را از بین می برد و منافذ متعددی در پوست انگور ایجاد می کند که تبخیر آب را تسهیل می کند. انگورهای خارج شده از محلول نوشابه داغ بلافاصله در آب سرد شسته می شوند و خوشه ها برای خشک شدن گذاشته می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، در این حالت صورت مرا به مدت یک ساعت در معرض دود گوگرد قرار می دهند. پس از آن دسته ها را در قفسه ها چیده و به مدت 2-3 روز خشک می کنند. با این روش میوه کمی خشک شده را خشک کرده و سپس آماده است.

خشک شدن کل کشمش بستگی به نوع، اندازه، عملیات قبل از خشک کردن دارد و 12-4 و گاهی 20 روز طول می کشد.

کشمش

میوه‌های خشک جمع‌آوری می‌شوند، سپس الک می‌شوند تا رسوبات اضافی خارج شود و در قفسه‌ها برای توزیع یکنواخت رطوبت ذخیره می‌شوند.

برای خشک کردن مصنوعی در کوره ها در دمای 65-75 درجه نگهداری می شوند. بسته به نوع، رطوبت انگور خشک نباید بیش از 17-20٪ باشد. کشمش را می توان بدون پردازش اولیه خشک کرد، اما زمان بیشتری می برد و محصول نهایی کیفیت نسبتاً پایینی خواهد داشت.

کشمش را می توان همانطور که هست خورد و مربا و کمپوت درست کرد. همچنین در بسیاری از شیرینی ها و کیک ها گنجانده شده است. اگر دانه ها را با فلفل سیاه بخرند و بخورند برای کلیه مفید است و به دفع سنگ کلیه کمک می کند. همراه با ملاس به رفع کم خونی کمک می کند. همچنین روغن هسته انگور برای بیماری های قلبی و کلسترول مفید است.

به لطف محتوای بور، عملکرد مغز را بهبود می بخشد. کشمش همچنین سرشار از منیزیم است که سلول های استخوانی و عصبی و ضربان قلب را تنظیم می کند.