پرتاب بادام سنگی خام بر سر بازیکنان فرانسه و آرژانتین

پوسته سخت باز Pistacia vera L. که پوست قرمز مایل به بنفش را نشان می دهد (a); میوه رسیده پسته (پوست) (ب). پوست بادام سنگی خام (testa) پوسته دانه نرم، نازک و خوراکی است که به رنگ قرمز مایل به ارغوانی ظاهر می شود.

این محصول فرعی اصلی است که به بیش از 60 درصد می رسد و ایران سالانه حدود 400000 تن پوست پسته تولید می کند. علاوه بر این، روش‌های مختلف فرآوری مانند برشته کردن و سفید کردن می‌تواند باعث تخریب ترکیبات فعال زیستی در پوست پسته شود.
پوست پسته ارزش دارد; اگرچه محدود است، اما می تواند در روش های مناسب توسط صنایع و زمینه های مختلف استفاده شود.

تستا منبعی غنی از ترکیبات فنلی یا آنتی اکسیدانی مانند فلاونوئیدها (به عنوان مثال، میریستین)، گالوتانین ها و سایر ترکیبات فنلی است. علاوه بر این، پوست به دلیل داشتن سلولز برای تهیه پلیمرهای طبیعی استفاده می شود.

بادام

علاوه بر این، می توان از آن در صنایع غذایی و فرآوری مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنایع دارویی استفاده کرد.

علاوه بر این، همانطور که بسیاری از مطالعات گزارش کرده‌اند، وجود ترکیبات زیست فعال مفید مختلف در پوست پسته، آن‌ها را برای افزودن به رژیم غذایی روزانه افراد ارزشمند می‌کند، که می‌تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند.
خصوصیات و ترکیبات مغز و پوست بادام
Prunus dulcis یا بادام یک میوه هسته دار از خانواده Rosaceae است و درختان آن به روش های آبیاری پایدار برای کشت و توسعه، به ویژه در مناطق خشک و خشک نیاز دارند.

همانطور که قبلاً گفته شد، ایالات متحده بزرگترین تولید کننده بادام در جهان است که طبق سالنامه آماری INC 2020/21 [3] از 1.3 میلیون تن متریک (MT) فراتر رفته است.

مغز بادام از پنج قسمت اصلی شامل پوشش یا پوسته بیرونی با ظاهر سبز رنگ، پوسته میانی، پوشش پوست قهوه ای خوراکی و دانه یا هسته تولید شده پس از چرخه کامل رسیدن میوه تشکیل شده است.

پوسته بادام سنگین ترین قسمت مغز با وزن تازه کل حدود 52 درصد است که تحت تأثیر چرخه رسیدن متغیر است که با توجه به شرایط کشت تغییر می کند.