پسری با پسته اکبری درشت توانست از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند

برای کمک به کاهش وزن مصرف منظم آجیل می تواند به کاهش خطر افزایش وزن کمک کند. پسته اکبری درشت ممکن است به ویژه برای کسانی که به دنبال کاهش یا حفظ وزن هستند مفید باشد، در درجه اول به دلیل محتوای کم کالری و همچنین ارزش غذایی غنی آن.

برای سلامت قلب مهم است

خوردن منظم آجیل ممکن است از سلامت قلب و عروق شما محافظت کند، ارتباط کوچکی بین مصرف منظم آجیل و کاهش خطر مرگ ناشی از دلایل دیگر وجود دارد و به ویژه پسته ممکن است با کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا از قلب محافظت کند.

پسته همچنین اثر تنظیم کنندگی خاصی بر فشار خون دارد.

برای تعادل قند خون مفید است پسته از نظر شاخص گلیسمی پایین است ، بنابراین پس از خوردن آن باعث افزایش قند خون نمی شود.

همچنین پسته در کاهش شاخص گلیسمی بالا نیز تاثیر بسزایی دارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

پسته به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ را کاهش دهد . و بو دادن آجیل بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ تأثیری نداشت.

فواید پسته

حاوی بسیاری از ویتامین ها در اینجا فقط یک لیست ناقص از ویتامین های موجود در پسته آورده شده است:

منیزیم ؛

روی ؛

فسفر؛

ویتامین های گروه B.

ویتامین B7 یا بیوتین به جذب پروتئین و چربی سوزی کمک می کند که برای متابولیسم خوب بسیار مهم است. با کمبود بیوتین، مو و پوست کدر می شود، خلق و خو بدتر می شود و کلسترول بد نیز افزایش می یابد، بنابراین مصرف 30 گرم پسته در روز توصیه می شود.

از مسمومیت جلوگیری می کند

به لطف سلنیوم که به مقدار زیاد در پسته یافت می شود، سیستم ایمنی بدن تحریک می شود و همچنین هنگام قرار گرفتن فلزات سنگین در بدن از مسمومیت جلوگیری می شود. از جوشانده پسته در طب عامیانه برای مبارزه با کم خونی و سوء تغذیه استفاده می شود.