کت و شلوار زنانه سفید سیاه مردانه رسمی برای لباس عروسی هندوها

کت و شلوار زنانه سفید ( به انگلیسی : suit, business suit or lounge suit ) کت و شلواری است که از ژاکت و دامن یا ژاکت و شلوار از همان پارچه ساخته شده و با پیراهن یا بلوز پوشیده می‌شود . من معمولا آن را هنگام بیرون رفتن با کت و شلوار یا رفت و آمد می پوشم. همچنین شامل یک جلیقه برای ساخت “کت و شلوار” است.

لباس های 1 دکمه ای، 2 دکمه ای، 3 دکمه ای و 4 دکمه ای وجود دارد. حتی اگر تعداد دکمه ها یکسان باشد، محل قرارگیری دکمه ها و محل یقه، ظاهر لباس را مشخص می کند.

معمولاً از پشم ساخته می شود.

سه نوع دریچه در کت و شلوار وجود دارد. هیچ دریچه ای بدون دریچه وجود ندارد، دریچه های جانبی در دو طرف و دریچه های مرکزی تنها با یک دهانه در مرکز وجود دارد.

بزرگترین ویژگی کت و شلوار سنتی انگلیسی با دو دریچه کناری عمیق (دریچه های کناری ژاکت) نشان داده شده است.

لباس

کت و شلوار ایتالیایی که به عنوان یک کت و شلوار شیک و مدرن در کانون توجه قرار گرفته است، بر خط کمر تأکید دارد و با موقعیت دکمه و خط شانه کمی برآمده مشخص می شود. سبک دریچه مرکزی مشخصه یک کت و شلوار معمولی آمریکایی است.

کت و شلوارها بسته به طرح، جنس، فصل و هدف نام‌های مختلفی دارند.

کت و شلوار دوخت: این مدل اصیل ترین استایل با یقه دوخت است و با ورود زنان به جامعه تبدیل به یک کت و شلوار اساسی شد.

کت و شلوار ژاکت کش باف پشمی: کت و شلوار ژاکت کش باف پشمی یک ژاکت بدون یقه است که وقتی زیر بلوز توری پوشیده می شود رسمی به نظر می رسد یا وقتی زیر پلیور یا تی شرت پوشیده می شود ظاهری اسپرت دارد.

کت و شلوار سافاری: کت و شلواری به سبک جامپر که توسط شکارچیان یا اکسپدیشن ها با جیب های زیاد و حس فعال پوشیده می شود کت شلوار: این کت و شلوار از ژاکت و شلوار تشکیل شده است که ظاهری فعال و شیک می دهد و برای خانم های قد بلند مناسب است.