خوردن خرما خارک زرد موجب سقط جنین های پیوسته در زنان جنوبی شد

از فواید شگفت انگیز خرما خارک زرد برای بدن به خصوص در ماه مبارک رمضان دانسته شده است زیرا انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه را در اختیار بدن قرار می دهد.

بنابراین ما به شما به صورت اختصاصی در مجله رژیم اولین عرب در دنیای تناسب اندام، سلامت و زیبایی، مقاله ای جامع که در مورد فواید فراوان و متنوع خرما صحبت می کند. ارزش غذایی خرما:

خرما دارای ارزش غذایی بالایی بوده و از قدیم الایام به عنوان غذای اساسی انسان به شمار می رفته است و ترکیبات میوه ها در انواع مختلف متفاوت بوده و درصد قند خرما از 70 تا 78 درصد بیشتر است.

اجزای میوه و این قندها با جذب سریع و انتقال مستقیم به خون، هضم و سوختن مشخص می شوند.
10 عدد خرما (حدود 100 گرم) در روز تمام نیازهای روزانه فرد را به منیزیم، منگنز، مس و گوگرد و نیمی از نیاز او به کلسیم و پتاسیم را تامین می کند.

تجزیه و تحلیل خرمای خشک – طبق منابع پزشکی – نشان داد که خرمای خشک حاوی 70.6 درصد کربوهیدرات، 2.5 درصد چربی، 33 درصد آب، 1.32 درصد نمک معدنی، 10 درصد فیبر، مقادیری کورامین و ویتامین های A-B1 است. – B2 – C شامل پروتئین، شکر، روغن، آهک، آهن، فسفر، گوگرد، پتاس، منگنز، کلر، مس، کلسیم و منیزیم است.

از خرماهای جهان که معروفترین آنها عبارتند از: الخدری، الخلاص، روتانا، السکری، الصفاری، السقاعی، الاجوا، الهلالی، المنیفی .

خرما را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد، زیرا حاوی تازه است. در مقایسه با خرمای خشک، غلظت بیشتری از ویتامین ها دارد که در طی فرآیند خشک کردن، بخشی از ویتامین ها را از دست می دهد، اما منبع خوبی از ویتامین های گروه B است، ارزش آن را دارد.

با توجه به اینکه کربوهیدرات ها70 درصد از ارزش غذایی خرما را تشکیل می دهد و بیشتر محتوای کربوهیدرات آن را قندهایی تشکیل می دهند که به سرعت جذب بدن می شوند.