شکلات قیفی سوربن عمده موجب جنگ بین ودکان در مهدکودکی در پاریس شد

تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در شکلات قیفی سوربن عمده است که سلامت قلب را حفظ می کند.

این مواد شیمیایی به تولید اکسید نیتریک کمک می‌کنند که باعث شل شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون می‌شود، طبق بررسی منتشر شده در مارس 2017 در مجله آمریکایی فیزیولوژی: فیزیولوژی سلولی.

از آنجایی که بسیاری از این مطالعات مشاهده‌ای هستند، نتایج ممکن است توسط افرادی که میزان مصرف شکلات خود را گزارش نمی‌دهند، تغییر کند. مطالعات همچنین از این جهت محدود هستند که نمی توانند مستقیماً علت و معلول را ایجاد کنند.

با این حال، یک متاآنالیز که در جولای 2017 در Nutrients منتشر شد، این حاشیه برای خطا را تأیید کرد و همچنان نشان داد که شکلات احتمالاً در کاهش خطر سلامت قلب، سکته مغزی و دیابت نوع 2 مفید است.

نه، این تصور شما نیست – مطالعات نشان می دهد که مصرف شکلات تلخ با درصد بالایی از کاکائو، مانند 70 درصد، ممکن است برای مغز شما مفید باشد.

شکلات

جوی دوباست، دکتری، RD، دانشمند مواد غذایی، متخصص تغذیه و صاحب Dubost Food می گوید:

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد شکلات فعالیت عصبی را در مناطقی از مغز که با لذت و پاداش مرتبط است تحریک می کند، که به نوبه خود استرس را کاهش می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. و راه حل های تغذیه در آرلینگتون، ویرجینیا.

چندین مطالعه شروع به محدود کردن چگونگی تأثیر شکلات بر مغز کرده اند. تحقیقات ارائه شده در نشست زیست شناسی تجربی 2018 نشان داد که خوردن 48 گرم (کمی بیشتر از 1.5 اونس)

شکلات ارگانیک 70 درصدی کاکائو باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی، توانایی مغز برای ایجاد اتصالات سیناپسی جدید می شود که می تواند اثرات مثبتی بر حافظه داشته باشد. شناخت و خلق و خو

علاوه بر این، مطالعه‌ای که در آوریل 2018 در مجله FASEB منتشر شد، نشان داد که حافظه و یادگیری را می‌توان با مصرف شکلات تقویت کرد، زیرا فلاونوئیدها – ترکیبات گیاهی قدرتمند موجود در دانه‌های کاکائو – تمایل دارند در مناطقی از مغز که مسئول این عملکردها هستند تجمع پیدا کنند.

یک مطالعه منتشر شده در Depression & Anxiety در جولای 2019 حتی مصرف شکلات تلخ را با کاهش خطر افسردگی بالینی مرتبط دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *