مسابقات خوردن کرانچی اتشی در لاس وگاس چندین خسارت جانی داشت

وندی متیک، سرآشپز لس آنجلسی، اخیراً پس از تیراندازی در آبگرم در منطقه آتلانتا، Red Oil Collective، یک جعبه نسخه محدود از کرانچی اتشی را که توسط آنجلنوس آسیایی آمریکایی ساخته شده است، راه اندازی کرد.

جعبه 100 دلاری شامل روغن فلفل قرمز از Mei Lin (Daybird)، Ryan Wong (Needle)، Max and Wendi Boonthanakit (سس Boon)، جولیانا هانگ (The Wax Apple) و Mattick و همسرش Jason است. عواید حاصله به نفع شعبه لس آنجلس Advancing Justice، یک سازمان حقوق مدنی برای جوامع آسیایی آمریکایی، بومیان هاوایی و جزایر اقیانوس آرام خواهد بود.

Matticks سس خود را که سس آدی نامیده می شود، مخصوصاً برای کمک به جعبه درست کردند.

آنها از موادی استفاده کردند که قبلاً در انبار خود داشتند، مانند لوبیا سیاه تخمیر شده، فلکس کره ای چیلی و یک ترکیب ادویه تایلندی به نام پریک لارب موانگ. در حال حاضر، فقط در جعبه Red Oil Collective موجود خواهد بود، اما Wendy Mattick گفته است که قصد دارند بیشتر بسازند.

کرانچی

او معتقد است که رونق اخیر سس شیلی را می توان به عواملی مانند راحتی فروش و خرید محصولات در اینستاگرام و عشق تقریباً جهانی به غذاهای تند نسبت داد.

متیک گفت: «تقریباً هر چینی نوعی سس چیلی در یخچال خود دارد.

هونگ، که در جعبه کلکسیون روغن قرمز نمایندگی دارد، حدود سه سال پیش زمانی که میزبان شام و کارگاه های آشپزی بود، شروع به تهیه سس چیلی خود کرد.

پس از شروع همه‌گیری، هانگ شیشه‌های سس خود را در SoonMini، یک فروشگاه آنلاین که به محصولات کشاورزان و صنعت‌گران محلی مانند کیمچی و مربا اختصاص داده شده بود، فروخت.

او همچنین شیشه‌هایی از سس را به عنوان بخشی از کسب‌وکار هفتگی پیکاپ مواد غذایی که در ماه می ۲۰۲۰ از طریق ویترین فروشگاه آنلاین Mini Mart ایجاد کرد، ارائه داد.
هانگ گفت: «من فکر می‌کنم مهاجران نسل اول و نسل دوم واقعاً غذای ما را به جلو می‌برند، و ما کارهایی را انجام می‌دهیم که با آن بزرگ شده‌ایم، اما آن را به سبکی ارائه می‌کنیم که ترسناک نیست.

در لس آنجلس، بر غذاهای خوش‌فکر تایوانی و چینی تأکید می‌شود و با این کار، مردم می‌توانند ظروف را تشریح کنند و علاقه بیشتری نشان می‌دهند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *